١٤٨ نفر در نمایشگاه اطلاع‌رسانی می‌کنند/ خانه کتاب برخلاف سال گذشته اطلاعات ناشران را داد
پنجشنبه 14 ارديبهشت 1396

سیدعارف علوی خبرداد:

١٤٨ نفر در نمایشگاه اطلاع‌رسانی می‌کنند/ خانه کتاب برخلاف سال گذشته اطلاعات ناشران را داد

معاون کمیته اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب تهران گفت: ۱۴۸ نفر در سی‌امین دوره نمایشگاه در امر اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کنند. برای این افراد در روز چهارم اردیبهشت‌ماه یک دوره آموزشی برگزار و در زمینه کتاب‌های عامه پسند،رمان خارجی و کودک اطلاع‌رسانی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری نسیم، کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب با برنامه ریزی درست از سال گذشته با همکاری مجمع ناشران انقلاب اسلامی فعالیت خود را اغاز کرده اند.
عارف علوی، معاون کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب تهران درباره این اقدامات گفت: امسال علی‌رغم وجود همه مشکلات، رسیدگی به مسائل بهتر انجام شد. نقشه اطلاع‌رسانی در ساعات اولیه روز نخست نمایشگاه توزیع شد. علاوه بر این، اپلیکیشن اطلاع‌رسانی با همکاری موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی تهیه و از روز نخست قابل استفاده بود، تنها مشکلاتی در بخش کودک ایجاد شده بود که تلاش شد تا این مشکلات برطرف شود.
وی افزود: پراکندگی اطلاع‌رسانی امسال بیشتر از سال گذشته است. علاوه بر ایجاد ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی، قرار است چند کانکس هم در این زمینه در بخش شمالی، میدان فرهنگ و کنار مترو راه‌اندازی شود؛ ۱۱ وب کیوسک هم در سالن‌ها در نظر گرفته شده تا در زمینه اطلاع‌رسانی تسهیل شود.
وی افزود: ۱۴۸ نفر در سی‌امین دوره نمایشگاه در امر اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کنند. برای این افراد در روز چهارم اردیبهشت‌ماه یک دوره آموزشی برگزار و در زمینه کتاب‌های عامه پسند،رمان خارجی و کودک اطلاع‌رسانی شد.
علوی گفت: دو ربات تلگرامی برای ایام نمایشگاه تدارک دیده شده است؛  گیسوم و bookindex@ برای اطلاع‌رسانی بهتر در نمایشگاه در نظر گرفته شده است. این دو ربات مختص نمایشگاه کتاب نیست اما در این مدت اطلاعات نمایشگاه شامل آدرس غرفه و اطلاعات کتاب‌ها را ارائه می‌دهد.
علوی درباره اطلاعات خانه کتاب گفت: امسال برخلاف سال گذشته خانه کتاب اطلاعات را کامل در اختیار ما گذاشت.
 
نظر بدهید